Veel gestelde vragen

Meest gesteld

Hoe kan ik iets bij jullie bestellen?
Maak een digitale snijtekening en upload die in ons bestelsysteem. Lees meer.

Wat is de levertijd?
Je kunt kiezen tussen 1 dag, 2 dagen, 4 dagen of 8 dagen. Tijdens het bestelproces kies je uit één van deze opties. Lees meer.

Hebben jullie een wachtrij?
Nee, bij snijlab kies je zelf een leverdatum! Zie levertijden.

Kan ik langskomen en mijn opdracht direct laten uitvoeren?
Nee, maar je kunt wel een spoedorder plaatsten. Doe je dit vóór 12:00, dan kun je de order nog voor het einde van de dag ophalen.

Kunnen jullie mijn bestelling verzenden?
Jazeker. Wij verzenden naar de gehele EU.

Kunnen jullie onder een hoek snijden?
Nee, de lasersnede staat altijd haaks op het materiaaloppervlak.

Wat is de maximale afmeting die jullie kunnen snijden?
Wij leveren onderdelen/platen tot 1200 x 600mm

Is het mogelijk om zonder afspraak langs te komen?
Ja dat kan. Je kan in onze showroom terecht om materialen en voorbeelden te bekijken, advies te vragen of om samen met onze medewerkers een bestelling te plaatsen.

Kan ik aanwezig zijn bij het snijden?
Dat is helaas niet mogelijk.

Frezen jullie ook?
Nee, wij specialiseren in lasersnijden en -graveren.

Kan ik tot een bepaalde diepte laten laseren / een pocket maken?
Lasersnijden gaat altijd door de hele plaat heen. Graveren creeërt wel diepte, maar die is gering en niet exact. Je kunt wél pockets maken door je onderdeel uit twee lagen materiaal te maken. De onderste laat je 'dicht' en in de bovenste snij je een gat uit.

Kan ik mijn wijnkist/broodplank/ander product bij jullie laten graveren?
Dat kan, mits de gravure niet groter is dan 200x200mm. Stuur een mailtje met je aanvraag of kom langs aan onze balie.

Materialen

Tot hoe dik materiaal kunnen jullie snijden?
Dat ligt aan de materiaalsoort. MDF tot 9mm, populieren multiplex tot 12mm, acrylaat tot 6mm, schuim tot 20mm. Zie het materiaaloverzicht.

Hebben jullie alle materialen op voorraad?
Ja, we houden ruime voorraad aan zodat we ook grotere orders op tijd kunnen leveren.

Kunnen jullie metaal snijden?
Nee, wij leveren enkelen hout en kunststoffen.

Hoe kan ik aangeven dat ik zelf materiaal wil aanleveren?
Bij het selecteren van een materiaal kies je voor één van de ‘zelf aangeleverd..’ materialen. Lees welke materialen je kunt aanleveren.

Welk zelf aangeleverd materiaal moet ik selecteren?
Als je materiaal of dikte niet in de lijst staat, kies dan het materiaal wat er het meest op lijkt. Bij twijfel kun je altijd even bellen met onze klantenservice.

Kan ik ook los materiaal kopen (zonder bewerking)?
Aan de balie kun je (zonder afspraak) materialen kopen op de volle plaatafmeting. Wil je andere maten, of wil je het materiaal verzonden hebben, kijk dan eens op lasersheets.eu.

Hoe bestel ik een (rechthoekig) stuk materiaal op maat?
Maak een tekening met daarin een rechthoek van de juiste afmetingen en upload de tekening in ons bestelsysteem.

Ik wil een aangeleverd materiaal bij jullie laten liggen voor toekomstige orders, kan dat?
Wij slaan geen materialen op. Na een bestelling sturen wij alle restmaterialen mee terug.

Prijzen en betalen

Wat kost lasersnijden?
Upload je tekening voor een directe prijsopgave. Lees hier hoe de kosten worden opgebouwd.

Kan ik op rekening bestellen?
Als terugkerende zakelijke klant kun je betalen op rekening aanvragen. Wordt dit goedgekeurd, dan kun je daarna op rekening bestellen.

Kan ik betalen per overschrijving?
Nee, maar wel met iDeal, creditcard, paypal, etc.

Ik ben student, krijg ik studentenkorting?
Er is geen vaste studentenkorting, maar er zijn zo nu en dan kortingsacties. Hou onze website en in de gaten.

Ik wil een grote hoeveelheid bestellen, krijg ik korting?
Bij grotere orderbedragen kijken wij graag mee wat we voor je kunnen betekenen.

Levering

Ik heb bij bestelling ophalen geselecteerd, maar wil mijn order toch verzonden hebben. kan dit?
Dat kan. Neem contact op met onze klantenservice. Je ontvangt dan een email met een betaallink voor de verzendkosten. Let wel: in sommige gevallen zal de leverdatum opschuiven.

Kan ik mijn bestelling eerder ontvangen?
Bij bestelling kies je een leverdatum. Na bevestiging van je bestelling kun je in sommige gevallen alsnog een kortere levertijd kiezen. Voor het verschil in kosten ontvang je een betaalverzoek. Na ontvangst van de betaling gaat de nieuw gekozen levertijd in (Let op: de nieuw gekozen levertijd telt dus niet vanaf de besteldatum). Je kunt dit alleen voor een gehele order doen, niet voor een gedeelte. Neem contact op met onze klantenservice.

Ik wil (een deel) van mijn order later ontvangen, kan dat?
Een latere leverdatum aanvragen is mogelijk. Je krijgt geen geld terug voor een latere leverdatum. Neem contact op met onze klantenservice om dit te regelen.

Kan ik mijn order blanco/white label (zonder branding van snijlab) laten leveren?
Op verzoek kunnen wij de pakbon weglaten uit het pakket. Het pakket ziet er dan neutraal uit, zonder merktekens. Op het verzendlabel staat echter nog wel een (klein) logo van snijlab, en met de tracking-code kan achterhaald worden waar het pakket vandaan komt. Wil je dat wij de pakbon weglaten, vermeld dit dan in het ordercommentaar.

Annuleren / wijzigen

Ik heb mijn product niet meer nodig, kan ik het terugsturen?
Alle producten worden speciaal voor jou op maat gemaakt en kunnen daarom niet geretourneerd worden.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ik wil mijn tekening aanpassen. Kan dat nog?
Een eenmaal geplaatste bestelling kan niet meer aangepast worden. Soms kun je de bestelling (of een deel ervan) nog wel annuleren.

Ik wil (een deel van) mijn bestelling annuleren, kan dat?
Zodra de productie is begonnen kan een bestelling niet meer geannuleerd worden. Over het algemeen gebeurt dit binnen enkele uren na het plaatsen van je bestelling. Vóór die tijd kunnen wij de order (gedeeltelijk) voor je annuleren. Bel zo snel mogelijk met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Er staat een fout in de tekening waar ik de order mee heb aangemaakt, kan ik deze vervangen?
Een eenmaal geplaatste bestelling kan niet meer aangepast worden. Soms kun je de bestelling (of een deel ervan) nog wel annuleren.

Kan ik het materiaal van mijn order/tekening nog wijzigen?
Een eenmaal geplaatste bestelling kan niet meer aangepast worden. Soms kun je de bestelling (of een deel ervan) nog wel annuleren.

Ik heb een kortingscode maar ben vergeten die in te vullen bij bestelling. Kan de korting alsnog teruggestort worden?
Kortingscodes gelden alléén als je ze zelf voor het afrekenen invoert.